Rabu, 27 Ogos 2008

Persatuan Penternak Kambing Malaysia (PPKM)


TUJUAN DAN MATLAMAT PPKM

Menghimpun dan menggabungkan semua penternak kambing seluruh Malaysia.

Mencari kaedah dan jalan yang terbaik membantu ahli bagi mendapatkan bekalan makanan dan memastikan harga makanan ternakan kambing dan ubat-ubatan lebih ekonomik dan terkawal.

Menjadikan tempat ahli merujuk masalah yang dihadapi dalam penternakan kambing.

Mendapatkan ahli teknologi dan maklumat penternakan kambing.

Mengadakan sistem pemasaran hasil ternakan kambing dengan lebih sistematik dan terancang & mengujudkan pusat pemasaran setempat disetiap negeri di seluruh negara.

Jambatan penghubung di antara ahli dan semua agensi yang berkaitan dengan penternakan di Malaysia.

Menjalinkan kerjasama diantara persatuan ternakan dalam dan luar negara.

Meningkatkan pengeluaran hasil ternakan kambing sekaligus mengurangkan kebergantungan terhadap pengimportan kambing dari luar negara.

Melahirkan lebih ramai usahawan ternakan kambing.


****


Dapatkan borang di SINI dan hantarkannya di ke email admin.ppkm@gmail.com. Dan. Jika terdapat sebarang pertanyaan atau kemusykilan sila ujarkan ke http://kambing-ppkm.blogspot.com/

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

wah22..pantas n always update jer blog eh

layangmas berkata...

Salam,
saya baru je buat blog utk ushawan ternak lintah dan minat saya. Jemput le ke blog saya, terima kasih juga atas maklumat sdr kat sini ...Nnt akan dtg baru saya cite pesal lintah, tapi saya baru lg menternaknyer... harap dapat bantu saya bg semangat dan nasihat ...terima kasih