Khamis, 26 Februari 2009

Warga Baru Peranakan tempatan

Demi membantu penternak kecil yang memerlukan pasaran kambing boer secara kecil-kecilan, Casserose dengan ini telah menjalinkan hubungan dengan Bina Ternak Agro Farm (BTAF).

Casserose dengan berbesar hati membeli kambing boer betina yang dibekalkan oleh BTAF. Kambing yang dibekalkan merupakan peranakan tempatan. Dari segi kualitinya, jauh tak ubah seperti kambing yang dibawa masuk dari Australia. Namun, kelebihannya adalah kerana peranakan tempatan lebih tahan daripada penyakit dan peratusan kebarangkalian untuk hidup lebih tinggi. iaitu hampir 70% berbanding kambing import iaitu 40%.

Berbanding dengan harga yang dibeli dari Australia, harga yang ditawarkan adalah sangat berpatutan. Kami menghargai jasa BTAF. Terima kasih.

Sejak penubuhan Casserose, memang menjadi niat kami untuk membantu penternak-penternak tempatan dalam pemasaran kambing. Ini kerana, jaringan antara penternak tempatan adalah lebih penting dan besar faedahnya kepada industri kambing kita.

Oleh itu, tidak perlu lagi untuk kita bergantung bekalan daripada Australia, sedangkan penternak sana kadang-kadang tidak jujur dalam membekalkan baka. Lain yang diminta, lain yang sampai.

Siapa lagi yang ingin membantu penternak bumiputera, jika bukan sesama kita! Casserose komited dengan cara ini.

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Ada kekosongan x?saya graduan Dr Veterinar yg masih menganggur