Selasa, 18 September 2007

Nilaikan Emas Hitamnya

Purata 1 ekor kambing boleh menghasilkan 1kg tinja satu hari. Ini kerana, kambing akan mengeluarkan hampir 100% makanan yang telah dihadam dalam bentuk tinja. Terutama serat.

Andaikan anda mempunyai 50 ekor kambing. Maka, dalam satu hari anda sudah ada 50kg baja organik. Jika sebulan? Anda sudah mempunyai 1.5 tan baja organik. Tanpa perlu anda bersusah payah memaksa kambing tersebut berr... hehehe.

Jika anda ada 200 ekor kambing, ia dapat menghasilkan 6 tan baja organik sebulan yang bernilai RM 3,600.00. Nilai ini, sudah mampu menampung keseluruhan kos makanan dan kos buruh dalam masa sebulan!

Namun sekiranya anda ingin menjana pendapatan yang lebih baik. Tinja ini, perlu anda proses dan bungkuskannya di dalam beg 1kg dengan harga RM6.50 seperti yang Casserose lakukan. Jadi, InsyaAllah nilai pendapatan anda sebulan ialah RM 39K. Itulah nilai Emas Hitam anda!

Tugas anda seterusnya adalah mencari pasaran. Kerana tiada pekerjaan semudah menjana emas hitam ini.

Tetapi, jika anda tidak mempunyai stok emas hitam ini, namun berminat untuk memasarkannya, kami sedia mengadakan sebarang kerjasama dengan anda. Kami setulusnya ingin berkongsi faedah dengan anda. ATAU. Dapatkan kambing dengan kami, untuk menternak dan dalam masa yang sama menjana emas hitamnya. Hubungi Casserose sekarang.

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

1kg tinja boleh dtgkan hasil 0.60sen sehari untuk seekor , anggaran kos makanan kambing pula 0.40sen hingga 0.50 sen sehari... boleh untung 10 sen seekor... UNTUNG.. UNTUNG. Janaan pendapatan yang sangat baik.... Tapi kena rajin usaha... berbudi pada tani maka pulangan tetap diberikan oleh NYA...

RAI@AMJ

Tanpa Nama berkata...

eh.. eh ... eh.. oh sekadar menjual baja organik aje. kenapa ramai yang dok mikir nak kerja dengan gomen kalo dah gitu keuntungannya... rugi sakan laa nampaknya.

nak kena buat review lagi pasal baja organik pulok...

nanti laa akan ditulis reviewnya...

ada lagi lokasi kambingboer dalam blog : ternakankambingboer dot blog mas dot com

jangan terkejut laa. ada sedutan dari blog anda juga... miahahahaa..

maaf banyak2 laa