Selasa, 19 April 2011

Mandian Susu Kambing

Anda biasa menggunakan susu kambing untuk mandi?

Tahukah anda Rahsia kecantikan Ratu Cleopatra, sebuah legenda kecantikan. Menurut lagenda, kecantikan Ratu Cleopatra dari Mesir ini adalah kerana setiap hari mandi dengan susu kambing. Ratu berbuat demikian kerana untuk menjaga agar kulitnya tetap lembut, halus dan gebu.

Suatu hari, setelah ratu dibawa ke Rome. Malamnya diadakan majlis keramaian di istana untuk memperkenalkan ratu kepada bangsawan Rome. Ramailah jemputan datang memeriahkan majlis tersebut dan teruja untuk melihat sendiri kecantikan ratu. Tiba ketika Ratu Cleopatra turun ke dewan, maka tergamamlah hadirin melihat kecantikan ratu. Lantas, para bangsawan dan pahlawan terus menunjukkan "kejantanan" mereka untuk memikat Ratu Cleopatra. Sehingga begitu sekali digambarkan kecantikannya.

Kajian terkini telah memperakui bahawa susu kambing membawa kesihatan kepada kulit dan tubuh badan manusia. Ini kerana kandungan dalam susu kambing itu sendiri. Kandungannya melimpah dengan protien, asid amino, lemak, vitamin, mineral dan asid laktat yang memberikan hasil efektif dalam melembabkan kulit dan rambut secara intensif agar memberi hasil yang segera. Kandungan vitamin-vitamin ini bekerja secara sempurna untuk memulihkan kembali serta menjaga kehalusan kulit, keindahan tubuh dan rambut manusia.

Menurut seorang Doktor dari Ohio US, Doktor George Dermit telah melakukan penelitian dan terapi susu kambing kepada kanak-kanak penderita penyakit kulit. Hasil penelitian yang dilakukannya, beliau menyimpulkan bahawa susu kambing sangat baik bagi penderita penyakit kulit seperti enzima, jerawat dan gatal-gatal. Malah, pakar penyakit kulit dari New Zealand, menganjurkan pesakit mereka untuk minum susu kambing sebagai peningkatan kesihatan kulit terutama bahagian wajah.

Antara manfaat dari mandian susu kambing:

1. Memutihkan kulit dengan cepat dan mencegah kehitaman.
2. Membersihkan dan menghilangkan daki ataupun kotoran yang terdapat di tubuh.
3. Menghaluskan, meremajakan, menegangkan sekaligus menutrisi kulit.
4. Menghilangkan bau badan.
5. Terbukti menghilangkan jerawat dan bekas jerawat di muka.
6. Meneutralkan kulit dari kekeringan dan kelebihan minyak.

Promosi: Jualan susu kambing (saanen) segar (250ml). AGEN DIPERLUKAN dengan harga istimewa!

Tiada ulasan: