Rabu, 13 Ogos 2008

Sekitar MAHA08 130808

Pegawai pertanian Pulau Pinang tekun mendengar penerangan kami.

Saya sangkakan semalam merupakan hari yang memenatkan. Namun, hari ini lebih hebat daripada semalam. Tapi, saya akan pastikan hari ini lebih baik daripada semalam.

Hari ini, kami di booth Casserose tidak menang tangan untuk melayan pengunjung yang datang silih berganti. Suara kami kini serak-serak basah. Namun, demi pengunjung dan tugas, cerita tentang kambing kami tidak pernah kering dari bibir. Selain menjual kambing boer, kami juga telah memulakan sistem data penternakan berkomputer. Kami menjual software dan membuat demo manual penggunaan perisian tersebut untuk kegunaan penternak.

Perisian ini telah dibangunkan oleh En. Othman, namun Casserose telah membeli copyright perisian ini demi untuk memajukan dan membawanya ke pasaran yang lebih luas. Potensi ini kami berkongsi bersama En. Othman dan rakan usahawan ternak semua.

Kini, perisian tersebut dinamakan Casserose Animal Management System atau CAMS. Saudara boleh datang ke booth nombor 6 kami di bahagian Muzium Pastura. Untuk maklumat yang agak rinci tentang perisian tersebut sila ke SINI. Namun begitu, jika berpeluang ke MAHA08 jangan lepaskan peluang ke booth Casserose untuk melihat demo CAMS secara langsung.
Pak Lah datang melawat Bahagian Ternakan untuk hari kedua
Aksi rodeo yang mencabar kekuatan tulang belakang.
Awas! Jangan lakukan aksi ini pada kambing bapak di kandang anda.Acara santai menunggang lembu dan membawa kambing bersiar-siar (pet) di sekitar MAHA08

Tiada ulasan: