Khamis, 7 Jun 2012

Susu Kambing Untuk Mengandung

Tradisi ini adalah merupakan amalan orang arab untuk meningkatkan kesuburan. Bukan hanya untuk bakal ibu. Malah yang paling penting, susu kambing diminum oleh bakal seorang bapa.

Perkara ini baru saya ketahui kira-kira 2 bulan lepas. Kawan sekerja saya Ustazah Wazz (nama glamor dia, hihi) order dengan saya berbotol-botol susu kambing. Hairan saya. Sebab sebelum ni, dia tak pernah minum susu kambing.

Katanya dia nak anak lagi.

"ana dan suami ana nak minum susu kambing, kami nak anak lagi.."

"anta tau la, suami ana tu pak arab, memang ni la petua orang arab, hihi"

"Tapi insyaAllah berjaya, kita usaha dan tawakal, yang lain kurniaan Allah."


Petua ni memang diamalkan oleh orang arab sejak beribu tahun dulu. Sehingga hari ni, rakan sekerja saya ni dikurniakan 2 anak...

Minumlah susu kambing untuk kesuburan bakal ibu & bapa. Inilah antara usaha untuk mendaptkan anak-anak yang soleh & solehah... Amen.


Published with Blogger-droid v2.0.4

Tiada ulasan: